Ahad, 25 November 2012

Si Facebook Si Twitter dan Si Blog





Sejak cuti ni aku rasa memang bosan.. Walaupun aku ada akaun twitter ataupun fb, aku tetap rasa bosan.. Daripada meng'update status yang tiada hala tuju lebih baik aku tidak payah update kan.. hihi.. Aku mengaku dulu aku memang seorang yang aktif dlm fb. ya, itu dulu.. sekarang tidak.. Kadang-kadang , aku on9 jugak, tpi itupun mengambil masa yang hanya sekejap.... Tapi ada juga yang berfikir bahawa aku ni selalu sangat on9.. Mungkin mereka berfikir seperti itu kerana sering melihat aku online melalui telefon ku.. Memang benar, aku selalu online menggunakan telefon ku berbanding dari laptop.. Itupun aku hanya cek kalau ada perkara yang penting jak............. Tapi itu tidak beerti aku b'fb sepanjang masa.. tidak..tidak..

Sebelum ini, aku memang ada daftar tuk akaun twitter..Oleh kerana aku tidak berapa faham cara penggunaannya tu, aku hanya biarkan begitu saja.. Entah kenapa tiba-tiba aku terfikir untuk membuka kembali akaun twitter tu.... Nasiblah time tu, aku belum lupa lagi dgn email & passwood untuk login akaun tu.... Sejak hari tu, aku mulai mengenal twitter dan aktif dengannya...  Akhirnya aku melarikan diri dari fb ke twitter...  

Tidak lama selepas itu, aku pun bina blog.. Aku mulai belajar bermacam-macam tentang blog,.. Sampai sekarang ni aku masih belajar tentang tutorialnya tu.. Untuk lebih memantapkan lagi blog ku.. 
Blog menjadi sahabat aku.. entah mengapa aku rasa lega selepas menulis sesuatu entry di blog ni.. Nampaknya aku dan blog memang sahabat yang baik.. *peace*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan